افتتاح تالار همایش شاه امان الله غازی جنرال قونسلگری به دست رئیس مشرانو جرگه

از جناب آقای فضل هادی مسلمیار رئیس محترم مشرانو جرگه جمهوری اسلامی افغانستان و جمعی از سناتوران محترم که برای اشتراک در چهارچوب همکاری های پارلمانی ایران و افغانستان به تهران سفر کرده بودند، در ادامه سفر به شهر مشهد تشریف آوردند که از سوی محترم عبدالجابر انصار جنرال قونسل ج. ا. افغانستان در مشهد و جمعی از دیپلمات های این نمایندگی عصر دوشنبه 14 اسد (1398) در سالون تشریفات فرودگاه بین المللی هاشمی نژاد مشهد مورد استقبال قرار گرفتند.
جنرال قونسل کشورمان در سالن تشریفات میدان هوایی مشهد حضور رئیس محترم مشرانوجرگه و هیات همراه را به شهر مشهد خوش آمدید گفته و از میزبانی گرم جمهوری اسلامی ایران در تهران و مشهد تشکر و قدردانی نمود.
هیات پارلمانی کشور پس از آن به هوتل همای شهر مشهد منقل شده و پس از استراحت کوتاه به مرقد مطهر امام رضا (ع) مشرف و اتحاف دعا نمودند.
سپس محترم فضل هادی مسلمیار رئیس مشرانو جرگه و سناتوران محترم همراه، شامگاه دوشنبه با حضور در جنرال قونسلگری جمهوری اسلامی افغانستان در مشهد تالار همایش شاه امان الله غازی را با حضور اعضای دیپلماتیک نمایندگی، آقای براتی معاون استاندار، آقای تاجیک مسئول حوزه آسیای مرکزی و افغانستان نمایندگی وزارت امور خارجه ج. ا. ایران در شمال و شرق، کارمندان جنرال قونسلگری و جمعی کثیری از فرهیختگان علمی، فرهنگی، تجار و هنرمندان افتتاح نمودند.
این سالن چند منظوره ظرف دو ماه با برنامه ریزی محترم عبدالجابر انصار جنرال قونسل محترم ساخته شده و آماده بهره برداری شد.
مراسم افتتاح با تلاوت آیاتی از قرآن شریف و پخش سرود ملی آغاز گردید.
محترم فضل هادی مسلم یار در افتتاح سالن شاه امان اله غازی طی سخنانی کوتاه از افتتاح سالن ابراز خرسندی نموده افزود:
جنرال قونسل جوان مشهد جناب آقای انصار طرح های مثبت و موثری در جهت بهبود کاری و اداری این نمایندگی دارند و من تعهد می سپارم همه جانبه از این طرحها حمایت کنم و در بدو ورود به کابل درخواست های نمایندگی را برای ایجاد سهولت بهتر و بیشتر هموطنان پیگیری نمایم.
محترم عبدالجابر انصار جنرال قونسل کشورمان از پلان کاریش برای سامان دادن وضعیت اداری و ساخت و ساز نمایندگی خبر داد و از رئیس محترم مشرانو جرگه، هیأت همراه و مقامات عالی دولت ج. ا. افغانستان خواستار حمایت از ساخت کمپلکس جنرال قونسلگری شد و اظهار امیدواری کرد تا در آینده نزدیک با عنایات جلالتمآب ریاست جمهوری و وزارت محترم امور خارجه کلنگ ساخت آن بر زمین بخورد.
محترم عبدالجابر انصار افزود: ارایه طرح کاری و بازسازی این نمایندگی برای ایجاد سهولت اداری صورت گرفته و حمایت دولت از این پلان ها می تواند نقش موثری در تسهیل امور اداری این نمایندگی و رضایت مردم ایفا نماید.
این مراسم با اهدای لوحی جهت تقدیر و خوش آمدگویی به محترم فضل هادی مسلمیار رئیس مشرانو جرگه و هیأت محترم همراه از سوی جنرال قونسل کشورمان محترم عبدالجابر انصار به پایان رسید.