تجلیل از روز جهانی پناهنده با حضور جنرال قونسل، مقامات خراسان رضوی و نماینده سازمان ملل متحد


از روز جهانی پناهنده طی مراسمی با حضور محترم عبدالجابر انصار جنرال قونسل ج. ا. افغانستان در مشهد، محترم علی علیپور معاونت محترم نمایندگی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در شمال و شرق، خانم اریس بلوم رئیس دفتر کمیساریای عالی پناهند گان در مشهد، آقای سید علی قاسمی مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی، هیات های عالی رتبه از جنرال قونسلگری های عراق، ترکیه و پاکستان، مسئولین تشکل ها، موسسات فرهنگی و خدماتی مهاجرین افغان در مشهد و جمعی از مهاجرین ساکن خراسان رضوی در محل باغ گیاه شناسی مشهد روز پنج شنبه مورخ 30 جوزا 98 تجلیل به عمل آمد.
محترم انصار جنرال قونسل کشورمان از سخنرانان اصلی مراسم ضمن عرض تبریک روز جهانی پناهنده و خوش آمد گویی به مهاجرین و مهمانان حاضر بیان داشت:
نباید ملت ها و دولت های منطقه ایثار و فدارکاری مردم افغانستان در مقابل ارتش شوروی سابق و یک و نیم میلیون شهیدی که برای مبارزه با آنها متقبل شده، فراموش کنند. هم اکنون نیز نیروهای پرتوان اردوی ملی افغانستان در مقابله با تروریست ها، جان فشانی می کنند تا امنیت در کشورهای دیگر منطقه پایدار بماند.
جنرال قونسل کشورمان در ادامه سخنان خود از خدمات چند دهه جمهوری اسلامی ایران به مهاجرین افغان تقدیر و تشکر نموده ابراز داشت:
رهبر انقلاب آیت الله خامنه یی با فرمان پذیرش دانش آموزان افغان دارای مدرک و فاقد مدرک در مدارس ایرانی جهت تحصیل، کار بزرگ انسانی و اسلامی انجام داده اند که شایسته تحسین و تقدیر است.
در ادامه آقای قاسمی مدیرکل اتباع ومهاجرین خراسان رضوی طی سخنرانی گفت: شعار روز جهانی پناهنده، سخاوتمندی است. سخاوتمند یعنی با همت، بخشنده، جوانمرد و کریم. ایران اسلامی سخاوتمندانه ۴۰ سال میزبانی خود را از جامعه پناهندگان به نحوی ارائه داده که جامعه بین الملل قدردان این خدمات و تلاشها است.
خانم اریس بلوم رئیس دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در مشهد، در سخنرانی خود گفت: در حال حاضر ۷۰ میلیون پناهنده در دنیا وجود دارند.
خانم بلوم افزود: دولت ایران به پناهندگان این فرصت را داده تا از آموزش و خدمات بهداشتی و درمانی دولت استفاده کنند. این خدمات و تلاش‌ها قابل تشکر است.
قابل ذکر است در حاشیه این مراسم، نمایشگاه دو روزه ای از توانمندیهای پناهندگان و مهاجرین در عرصه تولیدات صنایع دستی، هنری، فرهنگی، درمانی و امور خیریه در باغ گیاه شناسی مشهد نیز برای علاقمندان به نمایش گذاشته شد.