دیدار حسین رحیمی مسئول امور فرهنگی جنرال قونسلگری ج.ا. افغانستان در مشهد با منوچهر سلطانی مدیر نمایشگاه خارجی مشهد

آقای حسین رحیمی مسئول امور فرهنگی جنرال قونسلگری جمهوری اسلامی افغانستان در مشهد صبح پنجشنبه مورخ ۰۳/ ۱۲/ ۱۳۹۶ با آقای منوچهر سلطانی مدیر نمایشگاه خارجی مشهد در محل نمایشگاه های بین المللی استان خراسان رضوی دیدار و گفتگو نمود.
این ملاقات به منظور گسترش همکاری های اقتصادی و فرصت حضور کالاهای فرهنگی افغانستان، توجه به توانمندی های هنری، فرهنگی و بهبود فرصت های معرفی خلاقیت های مهاجرین افغان در فعالیت های نمایشگاهی صورت گرفت.
آقای سلطانی ضمن خوش آمد گویی به آقای رحیمی مسئول امور فرهنگی جنرال قونسلگری ج.ا.افغانستان در مشهد بیان داشت:
افغانستان ظرفیت های خوبی برای ارایه محصولات، صنایع دستی و کالاهای فرهنگی دارد ما از حضور نماینده های افغانستان در نمایشگاه و تداوم حضور آنها استقبال می کنیم و آماده همکاری با جنرال قونسلگری جمهوری اسلامی افغانستان در مشهد در این زمینه هستیم.
در ادامه آقای رحیمی ضمن قدردانی از فراهم سازی حضور نمایندگان افغانستان در فعالیت های نمایشگاهی و اشاره به اشتراکات و تشابهات فرهنگی افغانستان و ایران گفت:

جمهوری اسلامی ایران سهم عمده ای در تجارت افغانستان دارد تنها خراسان رضوی در سال جاری ۸۴۰ میلیون دالر کالا به افغانستان کالا صادر نموده است. خوب است بخش کوچکی از این درآمدها برای ارتقای فعالیت های اقتصادی بین دو کشور هزینه شود و مسئولین ذیربط امکانات بیشتری را برای حضور فعال نماینده های افغانستان در اختیار مهاجرین و تجار افغانستان قرار دهند.
شایان ذکر است این ملاقات درفضای صمیمی صورت گرفت.