دیدار جمعی از اساتید دانشگاه های افغانستان با جنرال قونسل ج. ا. افغانستان در مشهد

جمعی از اساتید دانشگاه های افغانستان دارای بورسیه تحصیلی در دانشگاه فردوسی مشهد، با حضور در جنرال قونسلگری ج. ا. افغانستان با آقای سید نورالله راغی جنرال قونسل، به تاریخ 5/11/1397 دیدار و گفتگو کردند.
در این جلسه آقای حسین رحیمی مسئول بخش فرهنگی جنرال قونسل کشورمان را همراهی می کردند.
آقای راغی ضمن خوش آمدگویی به اساتید توانمندسازی اساتید دانشگاه ها را در پیشرفت و توسعه آینده کشور مفید خوانده گفت:
مسیر پیشرفت و ترقی هر کشوری از راه توسعه علمی و فرهنگی آن می گذرد، امیدوارم اساتید محترم با استفاده از فرصت با اندوختن توشه های علمی، مصدر خدمت برای پیشرفت و توسعه کشور شوند.
جنرال قونسل کشور افزود افغانستان امروز به لطف تلاش ها و زحمات مسئولین و شخصیت های علمی و فرهنگی با افغانستان دیروز و گذشته بسیار متفاوت شده است.
در ادامه این دیدار آقای عتیق الله سلطان زی به نمایندگی از جمع اساتید، ضمن تشکر از آقای راغی به منظور فراهم نمودن فرصت این دیدار گفت در سال گذشته 207 نفر و سال جاری 301 نفر از اساتید دانشگاه های افغانستان طبق تفاهم نامه بین وزارت تحصیلات عالی افغانستان و وزارت تحقیقات علوم و فناوری جمهوری اسلامی ایران در مقاطع ماستری و دکتری در دانشگاه های ایران پذیرفته شده اند که عمدتاً در دانشگاه های تهران، همدان، اصفهان و مشهد به تحصیل مشغول هستند.
ایشان در ادامه به ذکر برخی از مشکلات و مسائلی که در راه جذب و طی مراحل اداری وجود دارد پرداخت.
در ادامه این دیدار آقای راغی ضمن قول مساعد مبنی بر همکاری و گفتگو با مقامات ذیربط در راستای رفع مشکلات موجود افزود که این نمایندگی در ارائه خدمات همواره دانشجویان را در اولویت قرار داده است و برای رفع مشکلات مذکور آنچه در صلاحیت های ایشان باشد دریغ نخواهند کرد.