سومین جشن فارغ التحصیلی دانشجویان افغان سراسر ایران در دانشگاه فردوسی مشهد با حضور مسئول فرهنگی

سومین گردهمایی و جشن فارغ التحصیلی بزرگ دانشجویان مهاجر افغان سراسر ایران، با حضور آقای حسین رحیمی مسئول امور فرهنگی جنرال قونسلگری ج. ا. افغانستان به تاریخ 16/4/1397 در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.
در این مراسم آقای اسدالله سعادتی نماینده پارلمان افغانستان، آقای دکتر عبدالحمید علیزاده مدیر کل امور دانشجویان غیر ایرانی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، آقای دکتر محمد کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد، آقای دکتر علائی رئیس بخش امور قونسلی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، خانم دکتر زینب مؤذن زاده رئیس اداره دانشجویان بین المللی دانشگاه فردوسی، اسدالله حیدری نماینده وزارت امور مهاجرین در مشهد و جمعی از شخصیت های علمی، ادبی، متنفذین، تجار و دانشجویان برگزار گردید.
آقای حسین رحیمی مسئول امور فرهنگی جنرال قونسلگری ج. ا. افغانستان در مشهد یکی از سخنرانان این نشست ضمن ابراز خرسندی از برگزاری جشن دانش آموختگی دانشجویان عزیز هموطن گفت: در ابتدا می خواهم به نیابت از محترم سید نورالله راغی جنرال قونسل جمهوری اسلامی افغانستان در مشهد، تمامی همکارانم و اصالتاً از جانب خود، فراغت شما دانشجویان عزیز هموطن را تبریک بگویم.
آقای رحیمی افزود افغانستان امروز بیش از پیش نیازمند حضور و بازگشت شما دانش آموختگان و متخصصین است تا در ساختن آینده یی روشن و درخشان کشور سهم خویش را ادا کنید. آنچه که می تواند فردای کشور ما را از امروز ما متفاوت سازد؛ همچنانکه در طول 15 سال گذشته اتفاق افتاده است رشد و پیشرفت علمی جوانان ما است.
ایشان در ادامه اذعان داشتند که کسب دانش و تخصص یک مرحله از موفقیت است. مرحله اساسی تر و مهمتر کاربرد و تطبیق دانش است. در این عرصه تجربه و داشته های نسل های پیش می تواند شما را راهنمایی کند.
از دیگر سخنرانان این گردهمایی آقای اسدالله سعادتی نیز ضمن عرض تبریک به تمامی جویندگان علم و دانش که دانش آموختگی خود را جشن می گیرند ابراز داشتند: پیشرفت و آبادانی کشور افغانستان، نیازمند تعهد و دغدغه نسل جوان و تحصیلکرده یی چون شما است که فارغ از نگاههای تنگ نظرانه، برادرانه و همدلانه در کنار یکدیگر بایستند و زخم هایِ بر جای مانده بر پیکره این جغرافیای تاریخی را همچون چراغی پیش روی خود بگذارند تا از تکرار آن جلوگیری کنند.
این مراسم با برنامه های متنوع فرهنگی، هنری و سرگرمی ادامه یافته و در نهایت با برگزاری مراسم سوگند دانش آموختگان به پایان رسید.