معرفی جنرال قونسل جدید کشورمان به استانداری خراسان رضوی

آقای محمد هارون نجم پور سرپرست سفارت جمهوری اسلامی افغانستان در ایران در دیداربا حسن جعفری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری (ولایت) خراسان رضوی محترم جابر انصار را به عنوان جنرال قونسل جدید کشورمان در مشهد روز یکشنبه 1389/02/29معرفی نمود.
آقای نجم پور در این نشست گفت:
ایران و افغانستان به دلیل داشتن اشتراکات فراوان در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی، دارای روابط بسیار صمیمی و منحصربه‌فرد هستند. نجم پور بابیان اینکه ایران شریک اقتصادی اول کشور افغانستان است، افزود: اقتصاد ایران و افغانستان به یکدیگر گره خورده است و هیچ قدرتی نمی‌تواند این دو کشور را از یکدیگر جدا کند.
وی با قدردانی از ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی بابت پذیرایی شایسته از مهاجرین افغان تأکید کرد: سیاست ما توسعه مناسبات با جمهوری اسلامی ایران است و تلاش خواهیم کرد که روابط دو کشور بیش‌ازپیش تعمیق بخشیده شود.
در ادامه آقای جعفری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: ظرفیت‌های فراوانی برای توسعه روابط اقتصادی بین دو کشور وجود دارد و برای بهره‌گیری از آن‌ها، موانع پیش روی توسعه تعاملات اقتصادی بین ایران و افغانستان برطرف خواهد شد. حسن جعفری اظهار کرد: امیدواریم حضور جنرال قونسل جدید افغانستان در مشهد مقدس منشأ برکات فراوان برای دو کشور باشد.
وی افزود: دو کشور جمهوری اسلامی ایران و افغانستان بر پایه باورهای عمیق دینی، اشتراکات فراوانی در حوزه‌های مختلف دارند و هیچ‌کس نمی‌تواند به نقاط مشترک خدشه وارد کند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی بابیان اینکه به دنبال فعال‌سازی بازارچه‌های مرزی با کشور افغانستان هستیم، اظهار کرد: هرگونه مانع در مسیر توسعه مبادلات اقتصادی را برطرف خواهیم کرد و در مقابل انتظار می‌رود که دولت افغانستان هم تجارت بین دو کشور را تسهیل کند.
جعفری گفت: با توجه به وجود ظرفیت‌های اقتصادی گسترده برای توسعه روابط اقتصادی، وضعیت موجود مورد رضایت ما نیست و خواهان افزایش تعاملات اقتصادی دو کشور ایران و افغانستان هستیم.
در ادامه محترم جابر انصار جنرال قونسل کشورمان خدمت به مردم افغانستان را از افتخارات خود دانسته گفت:
درپست های مختلف مدیریتی فعالیت نمودم اما بیشترین تجربیات کاری من در حوزه اقتصاد است و تمام توان خودرا به کارخواهم گرفت تا روابط اقتصادی دو کشور در حوزه کاری این نمایندگی رونق بیشتری پیدا کند و با کمک مسئولین استان موانع و مشکلاتی که در بخش های مختلف وجود دارد را به امید خدا برطرف خواهیم نمود تا شاهد رونق اقتصادی دو کشور و داد وستد کالا بیش از پیش باشیم.
قابل ذکر است طی همین روز و روزهای آتی جمع زیادی از تجار، پیشه وران، سرمایه گزاران اقتصادی افغان درایران، متنفذین مهاجر، شخصیت های برجسته فرهنگی با حضور در این نمایندگی و و اهدای تحفه انتصاب محترم جابر انصار را به عنوان جنرال قونسل جدید کشورمان در مشهد را تبریک گفته برای ایشان در خدمت رسانی به مردم آرزوی توفیقات مزید نمودند.