ملاقات انجمن عکاسان خراسان رضوی با مسئول فرهنگی جنرال قونسلگری

جمعی از اساتید هنر عکاسی و مسئولین انجمن های عکاسی خراسان رضوی با حضور در جنرال قونسلگری ج. ا. افغانستان در مشهد با محترم حسین رحیمی مسئول فرهنگی جنرال قونسلگری به مناسبت صدمین سال روابط رسمی و دیپلوماتیک جمهوری اسلامی افغانستان و جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه 31 / 4 / 1398 در سالن اجتماعات جنرال قونسلگری مشهد دیدار و گفتگو نمودند.

در این نشست محترم حسین رحیمی مسئول فرهنگی جنرال قونسلگری ج. ا. افغانستان در مشهد، ضمن عرض خوش آمدید از حضور متخصصین و پیش کسوتان حوزه هنر عکاسی برادران ایرانی قدردانی نموده افزود:

ما در آستانه تجلیل از صدمین سالروز استرداد استقلال افغانستان و صدمین سال روابط رسمی، برادرانه و دوستانه دو ملت با عزت و دولت های جمهوری اسلامی افغانستان و جمهوری اسلامی ایران هستیم.

آقای رحیمی افزود: بنا داریم جشنواره استرداد استقلال را طی یک هفته با برنامه های ویژه از جمله، مسابقه عکاسی، نمایشگاه عکس و کلیپ های کوتاه سلفی با موبایل برگزار کنیم. تجربه و انگیزه شما در سهم گیری برنامه های فوق باعث خرسندی است و ما از آن استقبال می کنیم.

آقای وحید حسینی از پیش کسوتان حوزه عکاسی ضمن معرفی مهمانان، با اشاره به بهبود شرایط و پیشرفتهای اخیر افغانستان پیشنهاد نمود تا نمایشگاه مشترک از آثار عکاسان دو کشور به مناسبت های یاد شده برگزار شود.

آقای ترابیان مدیر آموزش عکاسی موسسه آبرنگ، ضمن سپاس  و قدردانی از  اهمیت دادن جنرال قونسولگری افغانستان به حوزه هنرعکاسی گفت: علاوه بر همکاری در برنامه های مناسبتی و جشن های ملی افغانستان، آمادگی داریم در بلند مدت برای هنرجویان افغانستانی در بخش آموزش عکاسی همکاری داشته باشیم. این همکاری می تواند در دو بخش دولتی و بخش خصوصی انجام شود.

خانم بابلیان از فرهنگیان و فعالین حوزه هنر پیشنهاد کرد: امیدواریم بنیاد فرهنگی مشترک میان ایران و افغانستان  ایجاد شود. ما آماده هستیم تا با اشتراک جمعی از هنرمندان و فرهنگیان افغانستانی «بنیاد دوستی ایران و افغاستان» را ایجاد کنیم.

آقای حکیمی گفت: هنر جهان بدون مرز است و نباید میان چرخ دنده های اداری گیر بماند. قونسلگری می تواند تسهیل کننده تعامل فرهنگی- هنری، فرهنگیان دو کشور باشد. ایشان در ادامه گفت: عکاسی در افغانستان بیشتر به حوزه جنگ و خشونت های ناشی از آن پرداخته و یک چهره ناقص از افغانستان را به جهان معرفی کرده است. جا دارد تا هنر عکاسی به مردم شناسی و ارائه تصویر امید بخش از جریان زندگی مردم، توجه کند. برای تحقق این امر، نیاز است در قالب تورهای عکاسی به داخل افغانستان تنظیم شود و  به تازه ها و داشته های جدید افغانستان و سبک زندگی مردم پرداخته شود.

آقای رحیمی ضمن سپاس از  ارائه نظرات و پیشنهادات  فرهنگیان و هنرمندان  افزود: از هر پیشنهاد و قدمی که عرصه هنر و فرهنگ دو ملت را تقویت و به هم نزدیک کند استقبال می کنیم و جلسه امروز میتواند نقطه شروع همکاری های فرهنگی منسجم  و دوام دار باشد.

این نشست و صحبت های صمیمی با قطعه عکسی به پایان رسید.