ملاقات تعارفی محترم جابر انصار با رئیس نمایندگی وزارت امورخارجه ح.ا.ا در شمال وشرق

محترم جابر انصارجنرال قونسل جمهوری اسلامی افغانستان در مشهد روز پنجشنبه 2 جوزا(خرداد) 98 با آقای غلام عباس ارباب خالص مشاور وزیر و رئیس نمایندگی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در شمال وشرق در محل دفتر ایشان ملاقات تعارفی نمود.
در این ملاقات محترم علی احمد لطیفی سکرتر اول این نمایندگی جنرال قونسل کشورمان را همراهی می نمود واز جانب هیات ایرانی حاضر در جلسه آقای علی علیپور معاون کنسولی واداری و محترم تاجیک مسئول حوزه افغانستان نمایندگی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در شمال وشرق نیز حضور داشتند.
در ابتدای این ملاقات آقای ارباب خالص ضمن خوش آمد گویی، تقرر محترم جابر انصار را در ماه مبارک و پرفیض وبرکت رمضان به عنوان جنرال قونسل به ایشان تبریک عرض نموده و آن را به فال نیک گرفت.
جنرال قونسل کشور مان با امتنان از خدمات ارایه شده توسط دولت جمهوری اسلامی ایران به مهاجرین افغان بیان داشت:
بنده به عنوان رایزن تجاری دولت افغانستان در تهران مشغول فعالیت بودم ودر راستای مسایل اقتصادی تجربیات ارزشمند وخوبی دارم و از این تجربیات برای بهبود روابط اقتصادی دو کشور همسایه در حوزه کاری این نمایندگی استفاده خواهم نمود.
آقای انصار با اشاره به اشتراکات فرهنگی ، زبانی و دینی دوملت ایران وافغانستان افزود:
اولویت کاری ما همکاری های تجاری واقتصادی است و تلاش خواهیم نمود روابط اقتصادی استان های استراتیژیک و همجوار ایران با افغانستان گسترش بیشتری یابد و با همفکری و همراهی با مسئولین ایرانی تلاش خواهم نمود موانع همکاری های مختلف اقتصادی بین این ولایات برداشته شود.
در ادمه اقای ارباب خالص حسن انتخاب دولت افغانستان در انتصاب آقای انصار به عنوان جنرال قونسل افغانستان در مشهد را تبریک عرض نموده ادامه داد:
تخصص شما در زمینه اقتصاد برای ما هم بسیار اهمیت دارد و در مقاطع مختلف تلاش می نماییم کمک زیادی به راهبردهای اقتصادی شما بشود.
وی از توفق نامه های استانی که سالهای قبل بین والیان ولایات همجوار ایران و افغانستان صورت گرفت به عنوان گام های اساسی در حل مشکلات تجاری بین این ولایات نام برد. ارباب خالص وعده سپرد برای تحقق مفاد این توافقنامه ها در ایجاد سهولت های بیشتر اقتصادی بیش از پیش تلاش کند.
ارباب خالص حضورتعداد کثیری از دانشجویان افغانی که درخراسان رضوی مشغول به تحصیل هستند از افتخارات فرهنگی این استان بر شمرد و بر ارج گزاری میراث فرهنگی دو کشور همانند نوروز از ویژگی های حوزه گردشگری میان دو کشور برشمرد.
در ادامه آقای انصار از حوصله مندی دولت جمهوری اسلامی ایران در قبال مهاجرین افغان طی زمان های طولانی تشکر وقدردانی نموده افزود:
روابط نیک، غم شریکی همراهی وهمکاری مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران در ذهن هموطنان مهاجر نقش بسته و هرگز ازیاد آنها نخواهد رفت.
درپایان این ملاقات محترم ارباب خالص رئیس نمایندگی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در شمال وشرق و جابر انصار جنرال قونسل کشورمان طی مصاحبه با صداو سیمای جمهوری اسلامی ایران بر توسعه همکاری های اقتصادی، فرهنگی وسیاسی دو کشور در حوزه این نمایندگی تاکید نمودند