ملاقات جنرال قونسل با مدیر کل اداره اتباع و مهاجرین خراسان رضوی

محترم عبدالجابر انصار جنرال قونسل ج. ا. افغانستان در مشهد با آقای سید علی قاسمی مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی روز دوشنبه 10 سرطان 1398 در محل اداره کل اتباع ومهاجرین خارجی دیدار و گفتگو نمود.
در این ملاقات جنرال قونسل کشورمان را آقای حسین رحیمی مسئول بخش فرهنگی قونسلگری، آقای حکمت الله حبیبی مسئول تثبیت هویت مهاجرین و مسئول عمومی ثبت احوال نفوس کشور، آقای اسدالله حیدری اتشه وزارت مهاجرین، آقای علی علیپور معاون قونسلی نمایندگی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در شمال و شرق، آقای زراعتی معاون سیاسی اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی و شماری از مسئولین اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی حضور داشتند.
آقای سید علی قاسمی مدیر کل محترم اتباع و مهاجرین خارجی انتخاب آقای انصار را به عنوان جنرال قونسل کشور در مشهد به ایشان تبریک گفته افزود:
نگاه ما به مهاجرین فراتر از وظایف اداری بوده و بیشتر جنبه انسانی دارد، خراسان رضوی در ارائه خدمات به مهاجرین در سطح ایران رتبه اول را به خود اختصاص داده است.
آقای قاسمی افزود:
در اداره اتباع کمیته حل اختلاف و برای اولین بار کمیته تخصصی زنان و خانواده ایجاد شده است. کار این کمیته ها رسیدگی به مشکلات مهاجرین در حوزه های مربوطه است.
آقای عبدالجابر انصار جنرال قونسل جمهوری اسلامی افغانستان در مشهد ضمن تشکر از نگاه انسانی و اخلاقی اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی و ارایه خدمات به هموطنان گفت:
ما شاهد اقدامات شایسته اداره اتباع در خدمت رسانی به مهاجرین هموطن خود می باشیم. شما رضایت و دعای هموطنان مهاجر ما را با خود دارید.
جنرال قونسل کشورمان با اشاره به مشقت های تحصیل گفت:
مهاجرین ما در جامعه اسلامی ایران فرصت تعلیم و تحصیل علمی را دریافته اند، بازگشت مهاجرین با دانش می تواند کمک بزرگی به بازسازی و بالا بردن سطح فرهنگ در کشور نماید.
جنرال قونسل کشورمان با اشاره به اینکه مهاجرین پس از چندین دهه حضور در ایران احساس شهروندی می نمایند ابراز داشت:
امید داریم با همفکری مسئولین ذیربط جمهوری اسلامی ایران (نیروی انتظامی) راهکار مناسب در زمینه ارائه گواهینامه رانندگی به مهاجرین روی دست گرفته شود.
این نشست صمیمی و دوستانه با تبادل هدایایی از سوی محترم عبدالجابر انصار جنرال قونسل کشورمان و محترم سید علی قاسمی مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی پایان یافت.