گفت و گو با سید نورالله راغی سرکنسول افغانستان در مشهد پیرامون مسابقات افغانستان شناسی

سرکنسول جمهوری اسلامی افغانستان در مشهد گفت: جشنواره افغانستان شناسی امسال متفاوت از سال های قبل برگزار و ظرفیت ها و توانمندی های بیشتری از جوانان افغان مشاهده شد.

سید نورالله راغی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری اظهار داشت: این جشنواره و مسابقات فرصت خوبی برای تشویق و ترغیب دانشجویان و دانش آموزان مهاجر افغانستان فراهم می کند تا در مورد کشورشان بیشتر بدانند و مطالعه کنند.

وی افزود: این دانشجویان و دانش آموزان همچنان باید از فرصت ها استفاده کنند و برای معرفی کشورشان هم همت به خرج بدهند و ظرفیت ها و توانمندی های افغانستان را در عرصه های مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و دیگر عرصه ها بیش از پیش معرفی کنند.

به گفته سرکنسول جمهوری اسلامی افغانستان در مشهد هر سال ظرفیت های جدیدی اضافه می شود، جوانان تشویق می شوند و انگیزه پیدا می کنند تا ظرفیت ها و توانایی های خود را بیش از پیش بروز دهند که امسال هم ظرفیت های خوبی در این زمینه مشاهده شد. جوانان و نوجوانان افغان با استفاده از این فرصت ها ابتکارات و خلاقیت های خود را بارور کرده و به نمایش می گذارند.

راغی همچنان از دست اندرکاران این جشنواره، اداره اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی و سایر نهادهای جمهوری اسلامی ایران به خاطر فراهم کردن این زمینه و همچنان از جوانان افغان به خاطر ابتکارات و افزایش توانمندی هایشان ابراز قدردانی کرد.

سرکنسول افغانستان در مشهد یادآور شد یکی از مسایلی که کنسولگری به آن توجه کرده و اتاق فکری هم در این زمینه تاسیس شده، شناسایی ظرفیت ها و توانمندی های مهاجرین است تا برای ادامه کار تشویق شوند و همکاری های لازم با آن ها بشود و از سوی دیگر این ظرفیت ها به افغانستان معرفی شود تا در ساختن افغانستان در عرصه های مختلف سهیم شوند.

وی اضافه کرد: ما به دنبال آن هستیم که همکاری های کنسولگری و اداره اتباع خارجی در بحث جشنواره افغانستان شناسی بیشتر شود تا ظرفیت ها در این عرصه شناسایی و تشویق شود.
منبع:Pars Today