تجلیل دانشگاه فردوسی از دانش آموختگان غیر ایرانی با حضور مسئول فرهنگی

شانزدهمین دوره فراغت دانش¬آموختگان غیر ایرانی شمال و شمال شرقی ایران، با حضور آقای حسین رحیمی مسئول امور فرهنگی جنرال قونسلگری ج. ا. افغانستان به تاریخ 16/4/1397 در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.
در این مراسم همچنان، آقای غلام عباس ارباب خالص رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور، آقای محمد عجمی مشاوره استاندار و مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی، آقای دکتر عبدالحمید علیزاده مدیر کل امور دانشجویان غیر ایرانی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، آقای دکتر محمد کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد، آقای علائی رئیس بخش امور قونسلی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، آقای دکتر احسان قبول مدیر همکاری های علمی – بین المللی و امور دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه فردوسی، خانم دکتر زینب مؤذن زاده رئیس اداره دانشجویان بین المللی دانشگاه فردوسی و جمعی از معاونین دانشگاه های شمال کشور و اعضای هیأت علمی دانشگاه فردوسی حضور داشتند.
مراسم با تلاوت آیات قرآن کریم و پخش سرود ملی شروع شد.
در ادامه خانم مؤذن زاده ضمن خیر مقدم به دانش آموختگان و میهمانان، شمار دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در دانشگاه فردوسی را هزار و سیصد تن از 23 کشور عنوان نمود.
وی با خطاب به دانشجویان غیر ایرانی ابراز داشت: شما تعهد و تخصص را در کنار دانشجویان ایرانی در دانشگاه فردوسی به دست آوردید؛ کشورهای شما نیازمند تلاش و پشتکار شماست و شما مایه افتخار و سربلندی کشورتان هستید. دانشگاه فردوسی که در تربیت این متخصصین نقش داشته به خود افتخار می کند.
آقای علیزاده نماینده وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری از سخنرانان مراسم گفت: بر اساس مصوبه شورای بورس وزارت علوم در سال 1396 دانشجویان خارجی که در کنکورهای سازمان سنجش ایران، حائز رتبه های تک رقمی و دو رقمی می¬شوند؛ بورسیه نوع (الف) تعلق می گیرد.
ایشان در ادامه با اشاره به سند 1404 گفت: پیش بینی شده تا پایان برنامه ششم توسعه، دانشگاه های ایران باید پذیرای 75 هزار دانشجوی خارجی از اقصا نقاط جهان باشد.
آقای علیزاده در پایان، ضمن قرائت پیام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، به دانش آموختگان غیر ایرانی در سراسر دانشگاه های ایران گفت؛ پیام امروز ما صلح و دوستی برای تمام جهانیان است. انتظار ما از تمامی دانش آموختگان غیر ایرانی آن است که پیام صلح و دوستی ما را به کشور خودشان برسانند.
در ادامه از عزیزالله موحدی دارنده رتبه یک کنکور کارشناسی ارشد رشته تاریخ و علی نبی زاده دارنده رتبه چهار کنکور کارشناسی ارشد رشته مهندسی مواد و متالوژی از مهاجرین افغان تقدیر به عمل آمد.
این مراسم با، ترانه سرایی هنرمندان افغان و ایرانی، اجرای نمایش و برگزاری مراسم سوگند دانش آموختگان پایان یافت.