تقدیر مرکز فعالیت های فرهنگی – اجتماعی تبیان و خبرگزاری صدای افغان (آوا) از جنرال قونسل جمهوری اسلامی افغانستان در مشهد

طی مراسمی که با حضور آقای سید نورالله راغی جنرال قونسل ج. ا. افغانستان در مشهد، حجت الاسلام سید عیسی حسینی مزاری رئیس عمومی مرکز فعالیت های فرهنگی – اجتماعی تبیان و رئیس خبرگزاری صدای افغان (آوا) و برخی اعضای مرکز تبیان و خبرگزاری آوا، در تالار تشریفات این نمایندگی به تاریخ 28/11/1397 برگزار گردید از فعالیت ها و تلاش های آقای راغی در ارائه حسن خدمات به مهاجرین و همکار ی های بی شائبه ایشان با نهادهای مردمی و تشکل های فرهنگی، اجتماعی مهاجرین با اهدای لوحی، تقدیر به عمل آمد.
در ابتدای این دیدار آقای راغی ضمن خوش آمدگویی و خیر مقدم به تمامی حضار، از تلاش های مرکز تبیان در ارائه خدمات و فعالیت های قابل قدر اجتماعی – فرهنگی و همچنین خبرگزاری آوا در اطلاع رسانی و پوشش خبری اخبار و وقایع مربوط به مهاجرین و افغانستان قدردانی و از حسن همکاری های ایشان با این نمایندگی تشکر نمودند.
در ادامه این دیدار آقای حسینی مزاری ضمن برشمردن برخی اقدامات و خدماتی که در دوران تصدی آقای راغی بعنوان جنرال قونسل ج. ا. افغانستان در مشهد صورت گرفته است، از نظم ایجاد شده در این نمایندگی، سرعت و دقت ارائه خدمات و همچنین افزایش و تقویت ارتباطات با دولت میزبان و نهادها و تشکل های مردمی مهاجرین، تشکر و قدردانی کردند. ایشان همچنین از حسن همکاری های وزارت امور خارجه و در رأس آن جلالت مآب صلاح الدین ربانی وزیر محترم امور خارجه و آقای راغی در انتقال مجروحین حمله تروریستی به دفاتر مرکز تبیان و خبرگزاری آوا در کابل به مشهد قدردانی و آنرا نشان از همت و اراده مسئولین وزارت خارجه و آقای راغی در ارائه خدمات و همکاری با نهادهای مردمی و تشکل های فرهنگی – اجتماعی دانستند. ایشان در ادامه با آرزوی گسترش همکاری ها میان نهادها و نمایندگی های دولتی با سازمان های مردم نهاد عنوان نمودند که حاصل این همکاری¬های مبارک حسن انجام امور توسط نهادها و نمایندگی¬های دولتی و تقویت و افزایش همت و اراده سازمان¬های مردم نهاد در ارائه خدمات است. ایشان در پایان اظهارات خویش با طرح این موضوع که بعنوان یکی از فعالین اجتماعی و فرهنگی و همچنین رسانه¬ای که وظیفه انعکاس کاستی ها و نواقص عملکردهای مسئولین را دارد، در کارنامه 3 ساله فعالیت های آقای راغی هیچگونه کاستی و نقصانی را مشاهده ننموده است ابراز داشتند: «ایشان نمونه یکی از مسئولین موفق هستند که در تاریخ 18 ساله جنرال قونسلگری ج. ا. افغانستان در مشهد (پس از سقوط طالبان) بی نظیر و همچون ستاره ای بر جبین آن می درخشند».
در ادامه این دیدار آقای راغی اشعار داشتند که تلاش این نمایندگی همواره کسب رضایت مراجعین از طریق ارائه خدماتی با کیفیت و در اسرع وقت بوده است. سلسله اقداماتی که در چند ماهه اخیر از جمله: راه اندازی سیستم آنلاین نوبت دهی، سیستم پاسخگویی آنلاین، صدور اسناد الکترونیکی (نکاح خط، رودپاس، وثیقه زوجیت، وکالت خط، تثبیت هویت)، سیستم آرشیو الکترونیکی، افزایش امنیت اسناد صادره از این نمایندگی، توسعه ظرفیت فیزیکی این نمایندگی از جمله ساخت سالن پذیرش و… انجام شده است؛ تنها گوشه ای از خدمات انجام شده است که در راستای جلب رضایت بیش از پیش مراجعین و سهولت در خدمت رسانی صورت گرفته است.
این مراسم با اهدای لوحی به آقای راغی از سوی آقای حسینی مزاری به نمایندگی از مرکز فعالیت های اجتماعی – فرهنگی تبیان و رئیس خبرگزاری آوا خاتمه یافت.