دیدار محترم سید نورالله راغی با اعضای فدراسیون فوتبال افغانستان

محترم سید نورالله راغی جنرال قونسل جمهوری اسلامی افغانستان در مشهد روز چهارشنبه مورخ ۱۳۹۷/۰۲/۱۹ با آقای محمد یوسف کارگر معاون فنی فدراسیون فوتبال کشور و مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا و جمعی از مربیان و ورزشکاران رشته فوتبال ملاقات و گفتگو نمودند.
در این دیدار محترم حمیدالله حبیبی سکرتر اول ومحترم حسین رحیمی مسئول بخش فرهنگی این نمایندگی، جنرال قونسل کشورمان را همراهی می کردند.
آقای راغی ضمن خوش آمدگویی به ورزشکاران به خاطر حضور در جنرال قونسلگری خطاب به آنان گفت:
ورزش یکی از ابزارهای مهم دیپلماسی عمومی بوده و تغییر دیدگاههای بیرونیان نسبت به کشور با ارتقا جایگاه و حیثیت بین المللی و همچنین معرفی ظرفیت ها و توانایی های کشورها اثرگذاری فراوان دارد.
جنرال قونسل افغانستان برگذاری کلاس آموزشی مربی گری فوتبال، از جانب فدراسیون فوتبال افغانستان در مشهد و توزیع سند مربی گری برای ورزشکاران مهاجر افغان را ستایش نموده و افزود:
با برگذاری این چنین برنامه های آموزشی از یک سوء جوانان کشور و مهاجرین تشویق شده تا ظرفیت ها و توانایی های خود را ارتقا بخشیده و آماده خدمتگذاری در عرصه ورزشی کشور شوند. از جانب دیگر فدراسیون فوتبال افغانستان با برگذاری چنین برنامه ها رسالت ملی خویش را ادا نموده باعث دلگرمی بیشتر و افزایش تعلق خاطر مهاجرین به کشور عزیز شان می شوند.
جنرال قونسل کشورمان اضافه نمود: موضوع معرفی ظرفیت ها و توانایی های مهاجرین افغان مقیم در ج.ا.ایران یکی از اولویت های این نمایندگی بوده است. ما بیشتر از دو سال تلاش نمودیم تا ظرفیت ها و توانای های مهاجرین را در عرصه های مختلف از جمله ورزش به داخل افغانستان به معرفی بگیریم. بارها اصرار نمودیم تا این ظرفیت ها شناسایی و در راستای ارتقای جایگاه افغانستان مورد استفاده قرار بگیرند.
جای قدر دانی دارد که فدراسیون فوتبال افغانستان با هیات رهبری آن در این زمینه پیش قدم شدند.

جنرال قونسل افغانستان افزود: امیدواریم تا فدراسیون های دیگر ورزشی و حتی ادارات دیگر افغانستان به ظرفیت ها و پتانسیل های که در مهاجرین نهفته است عطف توجه نموده، راه کارهای ارتقا واستفاده از آنرا در همآهنگی با قونسلگری افغانستان در مشهد مساعد سازند. ضمن سپاس، ازتقدیر و قدردانی هیات رهبری فوتبال افغانستان از جنرال قونسلگری، خود را مکلف میدانیم تا خدمت به ورزشکاران و تسهیل امور ایشان را یکی از وظایف این نمایندگی دانسته و بدان عمل نمایم و ورزشکاران ما در حوزه کاری این نمایندگی بهتر میدانند که قونسلگری همیشه در خدمت شان قرار داشته و از هیچگونه سعی وتلاش در مورد تسهیل امور و کمک به ایشان دریغ نورزیده است.
جنرال قونسل کشورمان در اخیر سخنان خود خطاب به مسئولین فدراسیون فوتبال افغانستان بیان داشت:
ظرفیت های ورزشی خوبی در رشته های مختلف ورزش، بین مهاجرین افغان وجود دارد که برای ما شناخته شده هستند و اگر از این ورزشکاران مستعد وتوانمند توسط فدراسیون های مختلف ورزشی در داخل کشور حمایت شود می توانند در عرصه های گوناگون ورزشی و میادین بین المللی برای کشور افتخار بیافرینند.
در ادامه این نشست آقای محمد یوسف کارگر معاون فنی فدراسیون فوتبال افغانستان ضمن تشکر از حمایت های بی دریغ جنرال قونسل کشورمان از ورزشکارن مهاجر گفت:
بیش از سه دهه است که خانواده ورزشکاران مهاجر در جمهوری اسلامی ایران حضور دارند. برای اولین بار یک دوره آموزشی مربیگری فوتبال در کلاس D توسط فدراسیون فوتبال افغانستان در مشهد به مدت سه روز از 16 الی 20 ثور(اردیبهشت) برگزار شد که اینجانب به عنوان مربی رسمی AFC ، مدرس این کلاس ها ومحترم عبدالرزاق ممرک(مربی تیم فوتسال افغانستان) دستیارم بودند.
درپایان این دوره آموزشی به مربیان حاضر در کلاسهای مربوطه مدرک D مربیگری AFC اعطا می شود.
درانتهای این دیدار آقای کارگر درحضور سایر اعضای فدراسیون فوتبال افغانستان و مربیان فوتبال ، نشان عالی فوتبال کشور و لوح تقدیری را به محترم سید نورالله راغی جنرال قونسل کشورمان به پاس حمایت های ایشان از ورزشکاران مهاجر به خصوص در عرصه فوتبال اهدا نمودند.
در اخیر این دیدار پایان نامه های اولین دوره مربیگری درجه ” “ D فوتبال برای مهاجرین افغانستان به مربیان توسط آقای راغی جنرال قونسل، محترم حمیدالله حبیبی سکرتر اول و اقای حسین رحیمی مسئول بخش فرهنگی در حضور مسئولین فدراسیون فوتبال کشور اعطا شد.