ملاقات تعارفی جنرال قونسل با مدیر کل جدید اداره اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی

محترم سید نورالله راغی جنرال قونسل جمهوری اسلامی افغانستان در مشهد با حضور در اداره کل اتباع با آقای سید علی قاسمی مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی ملاقات و گفتگو نمود.
جنرال قونسل کشورمان در ابتدای این ملاقات انتصاب جناب آقای قاسمی را به سمت مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی تبریک عرض نموده و خدمات آقای محمد عجمی مدیرکل اسبق اداره اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی به مهاجرین افغان در طول سالیان تصدی این پست را قابل ستایش و قدردانی دانست.
آقای قاسمی مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی از حضور جنرال قونسل کشورمان در دفتر اتباع و معارفه با ایشان ابراز امتنان نمود.
آقای قاسمی افزود: مردم ایران و افغانستان ریشه آنها یکی است و باید تلاش کنیم روابط دوکشور و دو ملت افزایش یابد.
وی رشد مراکز علمی، دانشگاهی و آموزشی در افغانستان را نشان از بالندگی و روند رو به توسعه افغانستان دانست.
آقای راغی جنرال قونسل جمهوری اسلامی افغانستان در مشهد از نگاه ویژه مدیرکل اداره اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی به مردم و دولت افغانستان تشکر نموده افزود:
روابط دوملت به دلیل ریشه های فرهنگی دینی و زبانی استثنایی است و این اشتراکات توقعات مهاجرین افغان از دولت جمهوری اسلامی ایران را بالا می برد.
جنرال قونسل کشورمان ضمن ابراز قدردانی از همکاری های دوامدار مسئولین محترم خراسان رضوی، خواهان رسیدگی به مشکلات مهاجرین از جمله تسهیل روند توزیع گواهینامه (لایسنس) رانندگی به مهاجرین و عملی شدن پروسه ورود و خروج مهاجرین به افغانستان بدون ابطال سند اقامتی آنان از خراسان رضوی شد.
آقای راغی اظهار امیدواری کرد که با انتصاب مدیر کل جدید اداره محترم اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی روند همکاری ها افزایش یافته و رسیدگی به مشکلات مهاجرین سرعت یابد.
آقای قاسمی در پایان جلسه وعده سپرد که در اسرع وقت موضوعات را با مسئولین ارشد دولت جمهوری اسلامی ایران طی سفری به تهران شریک ساخته و برای حل آنها تلاش خواهد کرد.
شایان ذکر است جنرال قونسل کشورمان در این نشست با حضور آقای اسدالله حیدری اتشه مهاجرین، همراهی می شد