مراسم فاتحه خوانی و اتحاف دعا به روان پاک حضرت صبغت الله مجددی نخستین رئیس جمهور دولت اسلامی افغانستان

مراسم فاتحه خوانی و اتحاف دعا به روان پاک حضرت صبغت الله مجددی نخستین رئیس جمهور دولت اسلامی افغانستان، با حضور آقای سید نورالله راغی جنرال قونسل ج. ا. افغانستان در مشهد، دیپلماتان، اعضای این نمایندگی و تعدادی از هموطنان در تاریخ ۱۳۹۷/۱۱/۲۷ در تالار اجتماعات این نمایندگی برگزار گردید.
در این مراسم پس از قرائت قرآن شریف و اتحاف دعا به روان پاک حضرت صبغت الله مجددی، آقای راغی طی سخنانی، درگذشت حضرت را ضایعه ای بزرگ برای مردم افغانستان دانستند و اذعان داشتند که ایشان شخصیتی کم ظیر و چند بُعدی در تاریخ معاصر افغانستان بودند. ایشان در ادامه افزودند جناب حضرت صاحب چند ویژگی را در خود جمع کرده بودند که کمتر شخصیت هایی به این صفات مزین هستند. ایشان مبارزی خستگی ناپذیر، سیاستمداری زیرک و دور اندیش و در نفس وقت، عارف، متقی و پرهیزگار بودند. ایشان در اوج قدرت، سادگی و تواضع را پیشه کردند و در همین حالت به لقاءالله پیوستند؛ روحشان شاد، یادشان گرامی و راهشان پر رهرو باد.
ایشان همچنین اظهار داشتند خانواده حضرت صاحب با سجایا و ویژگی های اخلاقی و رفتاری که از پدر و اجداد به میراث برده اند، از جمله سرمایه های بزرگ و اصیل افغانستان هستند که از خداوند منان برای بازماندگان ایشان صبر جمیل و برای آن حضرت جنت برین را آرزومندیم.
این مراسم با صرف نان چاشت خاتمه یافت.