حضور جناب آقای راغی، جنرال قونسل ج.ا. افغانستان در مراسم روز دانشجو، به میزبانی اتحادیه اسلامی دانشگاهیان افغانستان

جناب آقای سید نورالله راغی، جنرال قونسل محترم ج.ا.افغانستان در مشهد، شامگاه جمعه 17 قوس 1396، در محفلی که به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو، توسط اتحادیه اسلامی دانشگاهیان مشهد برگزار شده بود، اشتراک نموده و به عنوان مهمان ویژه این مراسم، به ایراد سخنرانی پرداختند.
در این محفل صمیمی آقای حسین رحیمی، معاون امور فرهنگی جنرال قونسلگری و جمعی از همکاران این نمایندگی و همچنین نماینده اداره کل اموراتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی ، تعدادی از هنرمندان، شعرا و خانواده های دانشجویان حضور داشتند.
آقای راغی در ابتدای سخنان خویش ضمن تبریک میلاد پیامبر بزرگوار اسلام (ص) و امام جعفر صادق (رح) ، روز دانشجو را به دانشجویان هم وطن تبریک گفتند و با اشاره به آیات متعددی از قرآن کریم، به مسئولیت های متعدد دانشجویان به عنوان نخبگان یک جامعه تاکید نمودند.
ایشان اتحاد،همبستگی، روشنگری، همدیگر پذیری و تلاش برای پویایی جامعه را از اساسی ترین و مهمترین وظایف دانشجویان برشمرده و خاطرنشان کردند تمرین یک جامعه متحد و مملو از اعتماد متقابل در فضای دانشجویی امکان پذیر است. از این روی دانشجویان و محصلین کشورمان ابتدا باید با تمرین خودسازی و افزایش ظرفیت ها و توانمندی های خویش، تغییرات مثبت را در خود ایجاد کرده سپس کوشش نمایند؛ از این طریق بر جامعه و کشور خود اثرگذار باشند.
جنرال قونسل کشورمان، در بخش دوم سخنان خود به تشریح دو پروسه مهم توزیع تذکره تابعیت و صدور پاسپورت های الکترونیکی پرداختند. ایشان همچنین ضمن اشاره به نامه نگاری های متعدد و مراجعات شخصی خویش به افغانستان و تلاش های مستمر و شبانه روزی همکاران در بخش های مختلف قونسلگری در راستای رفع مشکلات و تسهیل امور هموطنان، به دانشجویان اطمینان خاطر دادند که از هر فرصتی جهت پیگیری و حل مشکلات آنان استفاده خواهند کرد.
آقای راغی در ادامه سخنان خویش، دانشجویان و نسل جوان را به فراگیری علم، دانش و کسب انواع مهارتها تشویق نمودند. ایشان همچنین به پیشرفت ها، پتانسیل ها و ظرفیت های ایجاد شده در داخل افغانستان طی سال های اخیر اشاره کرده و جوانان را به بازگشت به افغانستان جهت استفاده از دانسته ها، اندوخته ها و مهارت های خویش در عرصه عمل و بازسازی کشورشان ترغیب نمودند.
در ادامه این مراسم، از بنر سردرب و مجوز رسمی فعالیت اتحادیه اسلامی دانشگاهیان توسط جنرال قونسل کشورمان رونمایی شد. دبیر این اتحادیه نیز از تشریک مساعی و پیگیری های مستمر جنرال قونسلگری ج.ا.افغانستان در مشهد و شخص آقای راغی در جهت اخذ مجوز این نهاد دانشگاهی صمیمانه تشکر و قدردانی نمود.