دیدار جنرال قونسل ج. ا. افغانستان در مشهد با جمعی از اعضای مرکز فرهنگی تبیان

جمعی از اعضا مرکز فرهنگی تبیان و خبرگزاری آوا در روز 23/11/96 برای دیدار و گفتگو با محترم سید نورالله راغی جنرال قونسل ج.ا.افغانستان در مشهد، در قونسلگری حضور یافتند.
در این نشست اقای حسین رحیمی – مسئول فرهنگی این نمایندگی جنرال قونسل افغانستان در مشهد را همراهی می کردند.
در ابتدا آقای حبیبی مسئول این مرکز طی سخنانی با محکوم کردن حمله تروریستی 7 جدی به خبرگزاری آوا و مرکز فرهنگی تبیان در کابل، خواستار جدیت بیش از پیش دولت ج.ا.افغانستان در راه مبارزه با تروریزم، شناسایی و دستگیری عاملان حوادث تروریستی شد.

آقای راغی جنرال قونسل ج. ا. افغانستان در مشهد پس از شنیدن صحبت های اعضای مرکز تبیان اظهار داشت:
برای تمام شهدا حادثه تروریستی 7 جدی و تمام شهدای این گونه حوادث دردناک از درگاه ایزد متعال علو درجات و برای مجروحین شفای عاجل مسئلت می نمایم.
شما به عنوان اعضای یک رسانه بر این موضوع واقف هستید که توطئه ها علیه افغانستان از کجا بر دولت و مردم افغانستان تحمیل می شود و تروریست ها از کجا تجهیز و تمویل می شوند.
گروه های دهشت افکن و تروریستی همواره مسئولیت حوداث خونین و مرگبار را در کشور بر عهده می گیرند.
تروریستان بویی از انسانیت نبرده و برای حقوق بشر وحقوق شهروندان افغانستان ارزش قائل نیستند.
این افراد تنها توانایی خویش را در خونریزی مردم بی گناه و مظلوم می بینند.

جنرال قونسل افغانستان در مشهد همچنین افزود:
متاسفانه شاهد آن هستیم که این گونه حوادث از اردوی ملی پلیس افغانستان و مسئولین کشور نیز در مراکز مختلف قربانی می گیرد. دولت همواره تلاش می نماید تا جلوی وقوع این حوادث را بگیرد.
در بسیاری از موارد نیز نیروهای امنیتی و دفاعی موفق شده اند از وقوع این حوادث جلوگیری نمایند. از آن جمله می توان به دستگیری عاملین انتحاری در اداره ثبت احوال نفوس افغانستان در کابل اشاره کرد.

آقای راغی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: خوشبختانه هر روز به توانایی نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان افزوده می شود. دو برابر شدن نیروهای هوایی کشور و نیروهای ویژه شرایط را برای مبارزه علیه گروه های تروریستی مساعد تر خ
واهد ساخت.
در ادامه این جلسه، آقای الحاج عزیز الله یوسفی از اعضای گروه تبیان و از شخصیت های متنفذ مهاجرین طوماری را در تقبیح این حادثه تروریستی به جنرال قونسل کشورمان تقدیم کرده و گفت :
ما بر این امر واقف هستیم که جنرال قونسل افغانستان در مشهد فردی خدمتگزار، صادق و مسئول در برابر مهاجرین است. ایشان و همکارانشان همواره در جهت خدمت رسانی شایسته به مهاجرین و مراجعین تلاش می نمایند. دلسوزی و زحمات ایشان برای همه اقشار مهاجرین قابل قدر است.
در پایان جنرال قونسل یکبار دیگر حضور فرهیختگان را خیرمقدم گفته همچنین وعده سپرد که خواسته های ایشان مبنی بر تامین بیشتر امنیت شهروندان افغانستان به مراجع ذیربط کشور انعکاس داده می شود.