دیدار صمیمانه جنرال قونسل با مسئولین موسسات خیریه مردم نهاد

شماری از مسئولین موسسات خیریه مهاجرین مقیم مشهد با حضور در نمایندگی با جنرال قونسل جمهوری اسلامی افغانستان در مشهد محترم عبدالجابر انصار روز سه شنبه 25 سرطان (تیر) 1398 در فضایی صمیمانه دیدار و گفتگو نمودند.
در این ملاقات محترم حسین رحیمی مسئول بخش فرهنگی نمایندگی و سید اسدالله حیدری اتشه مهاجرین نیز حضور داشتند.
مسئولین موسسات خیریه سید الشهدا (ع)، امام جواد (ع)، خیر البشر، ختم المرسلین، بقیه الله العظم، امام علی(ع)، صاحب الزمان و کرامت در این نشست حضور داشتند.
در این نشست نمایندگان موسسات خیریه ضمن تشریح فعالیت های نهادهای خیریه مردمی، جهت کمک به محرومین و مستمندان جامعه مهاجر داخل افغانستان در بخش های صحی، تغذیه، اشتغال، مسکن، ساخت بناهای مختلف، حرفه آموزی و فرهنگی پرداختند. مسئولین این نهادها همچنین خواهان تعامل بیشتر قونسلگری با موسسات و معرفی آنها به نهادها و سازمانهای ذیربط ایرانی و بین المللی شدند.
محترم انصار جنرال قونسل کشورمان پس از شنیدن گزارشات و درد دل های مسئولین موسسات خیریه ضمن خوش آمدگویی و اظهار قدردانی از حضور مسئولین محترم نهادهای فرهنگی در نمایندگی بیان داشت:
اعمال نیک و خداپسندانه شما در جهت کمک به محرومین هموطن چه در دیار غربت و چه داخل کشور باقیات و صالحات است و فعالیت شما در دیار غربت جهت کمک به محرومین ثوابی مضاعف دارد.
این مقام مسئول کشور در مشهد ادامه داد:
موسسات خیریه در بین مردم جایگاه ویژه یی دارند. من تجربه زندگی در دیار غربت را دارم و با مشکلات مهاجرت با گوشت و پوست و خونم آشنا هستم و با اکثر این مشکلات واقف هستم.
جنرال قونسل کشورمان ادامه داد:
مشورت های شما را برای رسیدگی و حل مشکلات مهاجرین ارزنده می دانیم. به همین منظور کمیته سه نفره در قونسلگری تشکیل دادیم تا هیچکس بی پاسخ از نمایندگی خارج نشود از روز اول هم بارها گفتم سرلوحه کاری من اینست که به مشکلات حل نشده مردم بپردازم.
ما از انتقاد ها استقبال می کنیم به شرط اینکه انتقاد توام با ارایه راهکار موثر و مفید باشد.
آقای انصار گفت:
تلاش می کنیم زمینه ملاقات شما را با نهادها و موسسات ذیربط ایرانی، سفرای علاقمند کمک به مردم افغانستان مقیم ایران و نهادهای بین المللی مستقر در کشور فراهم نماییم.
جنرال قونسل کشورمان در اخیر سخنان خود ابراز داشت:
تلاش داریم برای حل پیچیدگی و مشکلات اداری هموطنان مهاجر نشست سه جانبه را با اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی، اداره گذرنامه استان و نمایندگی وزارت امور خارجه ج. ا. ایران برگزار نماییم تا برای یکسان سازی اسناد راه حل های مناسب را پیدا نموده و تا با نهادهای محترم هماهنگی های لازم برای حل مشکلات فراهم شود.