نشست مسئولین نهادهای فرهنگی مهاجرین با مسئول فرهنگی جنرال قونسلگری ج.ا. افغانستان در مشهد

جمعی از مسئولین نهادهای فرهنگی مهاجرین به مناسبت تقرر آقای حسین رحیمی به عنوان مسئول فرهنگی جنرال قونسلگری جمهوری اسلامی افغانستان در مشهد دوشنبه 9 دلو 1396 با ایشان دیدار و گفتگو نمودند.

در این نشست صمیمی مسئولین نهادهای؛ مجمع فرهنگی رسالت، مجمع هماهنگی هیئت های مذهبی مهاجرین در مشهد، گروه عکاسان هر روز گلشهر، گروه نور امید، انجمن دانش آموزی مهاجرین مشهد و طرح بزرگ زکات علم و شماری از اعضای آنان حضور داشتند.

آقای محمد حسین خاوری به نمایندگی از جمع فعالین فرهنگی، تقرر آقای حسین رحیمی را به عنوان مسئول فرهنگی جنرال قونسلگری جمهوری اسلامی افغانستان در مشهد تبریک گفته بیان داشت:
مهاجرین مجموعه های فعال فرهنگی متنوعی در عرصه های، دینی، هنری، ورزشی، ادبیات و دانشجویی دارند. این نهادها تا به حال دست آوردهای خوبی در عرصه های فرهنگی برای جامعه مهاجر کسب نموده اند.

آقای خاوری افزود: همه این نهادها با پشت کار مثال زدنی و با هزینه های شخصی اعضا فعالیت هایشان را پیش برده اند. امیدواریم با حضور شما خدمات و فعالیت این نهادها بهتر و مفیدتر شود.
آقای علی احمد حبیبی یکی دیگر از مسئولین نهادهای فرهنگی ضمن اظهار خرسندی از تقرر آقای رحیمی، همراهی جنرال قونسلی را با نهادهای فرهنگی ستوده گفت: آقای سید نورالله راغی جنرال قونسل محترم ج.ا.افغانستان، رابطه خوب و مثبتی را با فرهنگیان، نسل جوان و دانشجویان برقرار نموده، ما از ایشان تقدیر و تشکر می کنیم. امیدواریم حضور شما مایه تقویت این رویه شود.

آقای رحیمی ضمن قدردانی از حضور مسئولین نهادهای فرهنگی مهاجرین در نمایندگی و شنیدن سخنان آنها خطاب به ایشان گفت:
من بسیار خوشحالم که مهاجرین توانسته اند با وجود دغدغه های زیاد و مشکلات زندگی در مهاجرت، نهادهای فرهنگی زیادی را سازماندهی نمایند. این تلاش ها نشان می دهد که مهاجرین برای حفظ هویت، فرهنگ و ارزشهای جامعه خود ارزش قایل هستند، این همت از دید ما قابل ارج و تقدیر است.

مسئول فرهنگی جنرال قونسلگری ادامه داد:
جنرال قونسلگری ج.ا.افغانستان خانه مشترک ماست، امیدوارم فعالین فرهنگی ما فعالیت های خود را با حفظ ارزش های ملی، هویت ملی و منافع ملی افغانستان پیش ببرند. موفقیت شما در همیاری و همدلی شماست. در این راستا اعضای جنرال قونسلگری مانند همیشه در کنار شماست.

این نشست با طرح دیدگاه ها و سوالاتی پیرامون چگونگی همکاری با یک عکس دسته جمعی پایان یافت.