هفته وحدت با حضور مسئول فرهنگی جنرال قونسلگری تجلیل شد

از میلادی پیامبر اکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص)، امام صادق (ره) و هفته وحدت با حضور محترم حسین رحیمی مسئول فرهنگی جنرال قونسلگری و جمعی از مسئولین نهادهای فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقشار مردم به تاریخ 3 قوس 1397، در حسینیه هراتی های شهر مشهد تجلیل به عمل آمد.
حسین رحیمی مسئول فرهنگی جنرال قونسلگری ج. ا. افغانستان در مشهد، میلاد مسعود سرور کائنات حضرت محمد مصطفی (ص)، امام صادق (ع) و فرارسیدن هفته وحدت را تبریک عرض نموده گفت: گرامیداشت و بزرگداشت ولادت پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین حفظ ارزش ها و اهداف والای دین مبین اسلام است.
آقای رحیمی با اشاره به اینکه پیروی از سیره پیامبر به انسان ها کرامت می بخشد، افزود: پیامبر اسلام همواره به وحدت، صلح و آرامش مسلمانان توجه داشتند، متاسفانه غفلت مسلمانان از آموزه های معنوی و اخلاقی ایشان، سبب تشدد، تفرقه و مشکلات موجود درمیان مسلمانان شده است.
آقای رحیمی با آروزی تامین صلح و ثبات در افغانستان و جهان اسلام سخنانش را پایان داد.
حاج عبدالله آرزو از شخصیت های اهل سنت و از دیگر سخنرانان این مراسم ضمن تاکید به وحدت گفت: زمانی می توانیم در کنار یکدیگر باشیم که وحدت و اتحاد داشته باشیم.
آقای آرزو افزود: امروز جامعه افغانستان بیش از هر روزی ضرورت به وحدت دارد. وی خاطر نشان کرد که این دشمنان است که از وحدت مسلمانان با هم می ترسد. به همین خاطر علما و دانشمندان شیعه و سنی ما را می کشند.
در پایان این مراسم حجت الاسلام فرهاد روحانی عضو جامعه روحانیت امامیه هرات گفت: وحدتی که پیامبر به جهانیان عرضه کرد، چرا امروز باید با خشونت نشان داده شود.
آقای روحانی ، با اشاره به چندین دهه ناآرامی ها در افغانستان افزود: دشمنان اسلام و وحدت مسلمین، علما، دانشمندان و فرهیختگان ما را می کشند، وی افزود: پیامبر اسلام منادی وحدت بود پس چرا این همه جنگ و اختلاف در کشور ما و جهان اسلام وجود دارد.
این مراسم با برگزاری قرائت قرآن و مداحی خاتمه یافت.